Tuesday, November 24, 2009

Rumah Panjang


salam..
kalo semua dpt lihat..gambar disebelah terdpat 4 org ank muda..heheh..mcm kisah dongeng plak yer..urmm..k aku mulakan, al kisah..hihi..pic ni di ambil masa aku g holiday kat sarawak beberapa hari sebelOm ari raya haji..kat blkang tu adalah rumah panjang kat Sarawak..urmm nama kg tu Anah Rais..aku rasa kalo korg search kat tenet pon mmg kua, coz kat dlm register book tu mmg ramai pelancong yg dtg, xkurg juga dr semenanjung, asia pun ada..terutama dr singapore..masa ak g ronda2 kat dlm perkampungan tu, jelas kelihatan masih ramai yg tinggal di rumah ini..aku lihat ramai juga kaum ibu yg sibuk menapi beras dan memproses sagu..
urmm..bila aku tgk rumah2 dorg ni..mmg masih kelihatan keaslian tu..mmg bes ar gua ckp lu..bkn nyer aper, tmpt yg xpernah kiter tgk kn..rase teruja beb..hehhe..time ni aku g berlima..ngan bapak kwn aku yg pakai baju merah tu..dorg mmg penduduk sarawak..berbangsa bidayuh...so, mmg da tmpt dorg lah kan..mmg rezeki aku lar pegi ngan dorg..mmg xsangka pun dpt kesana sbenarnya..tp syukur alhamdulillah semuanya berjalan lancar..next kita smbg lagi yerpp..bye..

No comments:

Post a Comment